Subject: FW: elektripaigaldiste projekti TC0826 mittekooskõlastus_TRAM märkused nõuded_17.07.2025
From: "Melika Alliksoo" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 24 Jul 2025 08:36:30 +0300

From: Arvo Veltri <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 24, 2025 4:53 AM
To: Melika Alliksoo <[email-masked]>
Subject: FW: elektripaigaldiste projekti TC0826 mittekooskõlastus_TRAM 
märkused nõuded_17.07.2025

Tere varahommik Melika

Palun pane see mulle täikmiseks. Minu varasem menetlus.

Arvo

From: Irina Massejeva <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 23, 2025 7:23 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: elektripaigaldiste projekti TC0826 mittekooskõlastus_TRAM 
märkused nõuded_17.07.2025

Tere.

Saadan parandatud projekt.

Lugupidamisega, projekteerija Irina Massejeva

чт, 17 июл. 2025 г. в 11:53, Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Irina Massejeva

OÜ IMPERELEKTER

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Teie  11.07.2025

Meie  17.07.2025 nr 7.1-2/25/11682-1

Elektripaigaldiste projekti töö nr TC0826

kooskõlastusest keeldumine riigitee nr 35

tee piirides ja tee kaitsevööndis Iisaku alevikus

Ida-Virumaal ja nõuete esitamine projektile

Kooskõlastamiseks on esitatud elektripaigaldiste, madalpinge maakaablite, 
elektrikilpide (edaspidi tehnovõrgud) ehitusprojekt, OÜ IMPERELEKTER töö nr 
TC0826 „Tartu mnt 38 kinnistu võrgu ümberehitus kliendi soovil“ (edaspidi 
Projekt) tööprojekti staadiumis.

Kooskõlastamiseks esitatud Projektis on ette nähtud ehitada tehnovõrgud 
riigitee nr 35 Iisaku – Tudulinna Avinurme tee km 0,03 tee piirides 
(teemaal) ja tee kaitsevööndis:

Võttes aluseks ehitusseadustiku (EhS) § 13, § 19, § 24, § 70, § 71, § 72, § 
92, §§ 97, § 99 ning Transpordiameti põhimääruse ei kooskõlasta 
Transpordiamet esitatud Projekti ning esitame nõuded tehnovõrkude 
projekteerimiseks ja ehitamiseks riigiteede maaüksuste piirides (teemaal) ja 
tee kaitsevööndis.

Tehnovõrkude projekti koostamisel riigiteede tee piirides ja tee 
kaitsevööndis palume arvestada alltoodud informatsiooni, asjaolude ja 
nõuetega:

1.	Projekt tuleb koostada vastavalt selle tehnovõrgu projekteerimisnormidele 
ja riigiteede tee piirides Tee projekteerimise normidele (EhS § 99 lg 4).
2.	Tehnovõrkude projekteerimisel ja ehitustöödel riigiteede piirides tuleb 
juhinduda Transpordiameti tüüpnõuetest: „Nõuded tehnovõrkude teemaale 
paigaldamise kavandamisel“ (Nõuded), asub: 
<https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud> 
https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud .
3.	Kaevetöödel ja lahtiste kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda 
Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus ehitusplatsil. 2022 EST.pdf“, asub: 
<https://www.ti.ee/ennetus-ja-teave/infomaterjalid/trukised> 
https://www.ti.ee/ennetus-ja-teave/infomaterjalid/trukised .Varisemisnurk 
millega me tehnovõrkude paigaldamisel kaevetöödel piki teed nõustume (mitte 
järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades A-tüüpi pinnast vt „Tööohutus ehitusplatsil“) 
st need on ka võimalikud järelvarisemisnurgad.
4.	Kavandades ehitisi (sh mastid, kapid jne) või rajatisi riigitee piirides 
tuleb juhinduda  „Tee projekteerimise normid“ (EhS  § 99 lg 4) (edaspidi 
Normid).
5.	Märkused Projektile:

5.1. kes on koostanud ja millal on tehtud geodeetiline alusplaan – palun 
teave panna projekti.

5.2. geodeetilisel alusplaanil, projekti asendiplaanil ja ristlõike joonisel 
ei ole (ei loe välja):

- olemasolevat jalgteed oma konstruktsiooniga ja tehnovõrkudega (jalgtee 
laius, äärekivi, sadevee restkaevud ja sidekaevud, jalgtee all olev drenaaž, 
välisvalgustus jne)

Väljavõte jalgtee projektist

Palun kaasajastada geodeetiline alusplaan, mis vastab olemasolevale 
situatsioonile sh tuleb mõõdistada sadevete kaevude põhjad, torustike 
kõrgused (Teil tehnovõrkude ristumine).

Istumisel riigiteega nihutage puurkaevik Tartu mnt 38 kinnistule, nii et 
kaeviku riigitee poolne serv jääb riigitee katastriüksusest 1,5m kaugusele.

Jalgtee kõrvale kavandatud kaeviku jalgtee poolne serv peab jääma jalgtee 
asfaltkattest 1,5 m kaugusele.

Palume Projekti täiendada ja lisada vajalikud puuduvad materjalid ning 
esitada uuesti kooskõlastamisele aadressil [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  .

From: Irina Massejeva <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 11, 2025 7:29 PM
To: info transpordiamet <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kooskõlastamisele projekt TC0826 võrgu ümberehitus kliendi soovil

Tere

Saadan kooskõlastamisele projekt TC0826 Tartu mnt 38 võrgu ümberehitus

kliendi soovil Iisaku alevik, Alutaguse vald, Ida-Viru maakond

Lugupidamisega, projekteerija Irina Massejeva

5565 0080